Fysioterapia

Fysioterapian keskeisenä tavoitteena on ylläpitää ja parantaa ihmisten toimintakykyä ja liikkumista. Oleellisena osana työhön kuuluu toimintakyvyn ongelmien ratkominen. Yleensä toimenpiteet kohdistuvat alentuneen toimintakyvyn parantamiseen sekä kivun lievittymiseen fysioterapeuttisen ohjauksen ja neuvonnan, terapeuttisen harjoittelun sekä manuaalisen terapian keinoin. Hierontaa käytetään tarvittaessa osana pehmytkudoskäsittelyä ja esimerkiksi tiiviisti osana urheilijan lihashuoltoa. Olemme erikoistuneet urheiluhierontaan, urheilufysioterapiaan ja urheilijan ravitsemukseen käymällä aiheeseen liittyvää lisäkoulutusta.

Kipu, särky, jomotus, voimattomuus, kireys tai muu oire voi viedä työstä ja muusta elämästä turhaan voimia ja rajoittaa tekemistä – oireiden lievittäminen, helpottaminen ja uusimisen ehkäisy on mahdollista fysioterapeutin avulla. Yhä useammin asiakkaat tulevat fysioterapiaan ilman lääkärin lähetettä kysymään asiantuntijan arviota ja neuvoja omaan hyvinvointiinsa liittyvissä kysymyksissä. Autamme äkillisissä, toistuvissa ja pitkittyneistä kiputiloissa sekä ennen leikkausta ja leikkauksen jälkeensairastumisen ja vammautumisen jälkeen.

Tyypillisimpiä fysioterapiaan hakeutumisen syitä ovat erilaiset rangan oireet kuten niskan, rintarangan tai alaselän kivut. Yleisiä alaselkäkipujen syitä ovat välilevyn pullistumat, iskias, noidannuoli tai lantion alueen oireista SI-niveloireet. Erilaiset yläraajaoireet olkapäähän liittyen kuten kiertäjäkalvosinoireyhtymä (rotator cuff) tai jäätynyt olkapää, tenniskyynärpää tai purentaongelmat on syytä tulla hoidattamaan. Alaraajan puolelta lonkan, polven ja nilkan erilaiset ongelmat ovat käyneet tutuiksi, joista mainittakoon esimerkiksi plantaarifaskiitti, lumpion sijoiltaan meno, polven eturistisidevamma ja kierukkavamma. Vastaanotolla voidaan tehdä erilaisia kuntosaliohjelmia. Kuntosaliharjoittelu tapahtuu aina kanssamme, ja tekniikoiden harjoittelu ja ohjaus optimaalisesti asiakkaan ongelmaan kytkeytyen on oleellinen osa koko prosessia.

VARAA AIKASI PALVELUIHIMME TÄSTÄ